måndag, januari 30, 2006

Klarström lämnar Elfsborg

Andreas Klarström har skrivit på för Fredrik Berglunds klubb Esbjerg i danska ligan.

Klarström har i sina bästa stunder varit en offensiv och ibland målfarlig mittfältare av god allsvensk klass men de senaste två säsongerna har inte varit mycket att hurra för. Jag tycker att det var bra och helt rätt läge att sälja honom, både för Elfsborg och Andreas själv som förmodligen inte hade fått starta många matcher kommande säsong när konkurrensen ser ut som den gör. Dessutom är det bra att vattna kontakterna med Esbjerg så att de går med på att släppa Bella billigt till sommaren eller något.

Igår när jag och det här solsystemets vackraste människa hade handlat mysmat på City i Knalleland såg vi Klarström med flickvän. De hade köpt blöjor såg det ut som och jag berättade att Klarström en gång i tiden ansågs vara mycket lovande men på senare tid verkar ha stagnerat i sin utveckling. Idag såg jag Mathias Svensson på Allégatan. Han klev in i en silvergrå bil och körde iväg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Under loppet av ett dygn har du sett både A Klarström och M Svensson. Under mina 25 år som boråsare såg jag aldrig någon elfsborgare på stan förutom Frank Klarström som kom till mitt kontor en gång i början av 80-talet och försökte kränga kontorsmtrl.

Vad gjorde jag för fel?

Anonym sa...

Vad konstigt; solsystemets vackraste kvinna var ju med mig igår..

Röd Guling sa...

Jag vet inte men just Klarström (den yngre) såg jag ofta på Café Repet när jag brukade käka lunch där varje dag. Han gillade tydligen också det stället.