söndag, januari 08, 2006

Samuel Holmén den nya Johnny Rödlund?

Är det någon som kommer ihåg Johnny Rödlund? Den eviga talangen som aldrig blommade ut men ändå var proffs och fick spela i Allsvenskan en hel del. Rödlund var så talangfull att han som ungdom spelade i både Manchester United och Anderlecht. Han gjorde två mål i OS i Barcelona 1992, lika många som en viss Tomas Brolin. Han spelade sedan i IFK Norrköping där han 1993 spelade tillsammans med Kennet Andersson. Hade då gjort tre A-landskamper under Tommy Svensson och det var meningen att han nu skulle spela in sig i A-landslaget. Men det hände inte. Johnny Rödlund var den eviga talangen som aldrig blommade ut. Han spelade i Tyskland, Portugal och även England om jag inte minns fel. Skicka gärna ett e-post till mig om jag har rätt eller fel. Han hamnade i Enköping när de tog steget upp i Allsvenskan för ett par år sedan och var då trots att han var runt 30-strecket fortfarande lite talang som skulle blomma ut. Nu är Rödlund tillbaka i sin moderklubb Skiljebo SK i div 2. Jag kommer ihåg tidningsartiklar där Rödlund skulle glömma året som gått och titta framåt inför en säsong.

Det är precis vad en annan spelare gör nu. Nämligen Elfsborgs egen Samuel Holmén. Exempel på det finns från både Borås Tidning och Dagens Nyheter och säkert flera tidningar, men jag orkar inte leta upp mer nu. Jag tycker att det börjar bli ett dåligt mönster från Samuel Holméns sida. Skall nu Samuel Holmén bli den nya Johnny Rödlund. Talangen som aldrig blommar ut?

Inga kommentarer: