torsdag, januari 26, 2006

Snål-Alex är en idiot med kass livssyn

Läs den här BT-artikeln först.

En bit ner i texten finns följande citat:

Absolut, egentligen har jag ju alltid velat pröva det här och nu när det mesta klaffade känns det rätt, men det är klart att jag kommer sakna min dotter. Det tynger mig.

Jag känner mig dummare efter att ha läst den där artikeln med den typiskt fjantiga BT-rubriken "En rolig Norgehistoria för Alex". För det första: Vad är det som är så jävla spännande? Division två-fotboll i en norsk fiskeby? (Tack grönvita sidan.)

För det andra, och det här är viktigt: Han har alltså en treårig dotter ihop med en kvinna som ska bo kvar i Sverige med barnet. Hur fan kan man välja att flytta utomlands i ett sånt läge? Jag fattar inte hur karln funkar. Jag menar, han kunde ha gått till Norrby, Mariedal, BAIK eller vad fan som helst om han ville varva ner men för honom och många andra är pengar och karriär viktigare än att vara en god far och se sitt barn växa upp. Och så lägger BT fram det som en rolig Norge-historia utan någon som helst ifrågasättande attityd. Det är fan skandal!

Härmed utdelar jag ett idiot-pris till Stor-Alex och BT. De har samlat ihop till det nu sedan Jan Hansson kallade Kuba skurkstat nyligen.

Inga kommentarer: