fredag, januari 13, 2006

Tävlingar!

När jag var inne och kikade på ICA-bloggen såg jag att de har utlyst en tävling där man kan vinna John Alvbåges signerade målvaktshandskar. Det är ju en strålande idé, ja inte att lotta ut Alvis gamla svettiga handskar kanske men tävlingsidén i sig är bra, och jag vill gärna göra något liknande för er. Vi ska ha tävlingar här också, så mycket är bestämt. Problemet är att min ekonomi inte tillåter några större utsvävningar just nu. Jag väntar på besked från A-kassan så det gäller att hitta lågbudgetpriser som ändå kan kännas roliga att vinna. Så här på rak arm finner jag tre lösningar:

1. På mitt köksgolv står det för närvarande åtta kassar med tomburkar som jag inte orkar gå och panta i affären här nere i backen. Vinnaren skulle kunna komma och hämta dem och få ihop till en middag för två på en någorlunda okej restaurang.

2. Jag har funderat på att ringa Elfsborgs kansli och fråga om de har lust att sponsra bloggen med lite priser, typ muggar och ölglas eller något, men jag tror inte att de gillar mig och förresten skulle det inte kännas bra för min journalistiska integritet.

3. Det bästa alternativet är kanske att tillverka egna och unika priser. Jag har möjlighet att låta designa och trycka exempelvis t-shirtar för ett överkomligt pris men finns det något intresse för det? Skulle du vilja gå omkring i en t-shirt med denna bloggs namn tryckt över bröstet?

Fundera lite på det här så ska jag klura lite själv. Tävlingar ska det bli hur som helst.

12 kommentarer:

Elloslinda sa...

Då är ju den stora frågan hur tävlingen ska gå till, allstå vad läsarna ska göra för att ha chans att vinna. Hur som helst lär det bli roligt, oavsett vad man nu vinner. Bornyellow körde ju med trisslotter, kanske inte så charmigt, men något mer spektakulärt ska väl man kunna ordna :)

Anonym sa...

Har du några kontakter på Pecon Print?
Detta är nämligen företaget som trycker Elfsborgs kläder. Kanske kan du få något av dem.

Anonym sa...

Grabben väntar på besked från A-kassan och är tvättäkta kommunist. Låter det som att han har goda kontakter inom företagsvärlden?

Röd Guling sa...

Mina kontakter inom näringslivet är som a-b misstänker begränsade men tack för tipset.

Jag vet inte vad det ska vara för typ av tävling än men det blir inte någon tråkig frågesport i alla fall. Hellre något som lockar fram kreativiteten hos läsarna, typ en teckningstävling eller något.

Anonym sa...

a-b>>, lite kul sagt faktiskt...

Anonym sa...

a-b är en tönt

Anonym sa...

Tävling är kul. T-shirtar är ännu roligare. Men hitta hellre på något eget roligt motiv än att bara trycka namnet på bloggen. Rita något vettja. Typ en giraff haha. Inspiration finns på www.claywear.com

Anonym sa...

För att jag säger sanningen? Hade varit intressant att se hur du backar upp det påståendet.

Alejandro Firpo sa...

tackar för en trevlig fotbollsblogg...

antar att ni hört om landslagets fadäs att åka till Saudiarbien...kvinnor får ju inte gå på matchen! Har skrivit ett inlägg om det här. Släng gärna en titt på det och kommentera.

/Alejandro

Röd Guling sa...

a-b har ju rätt men sluta tjata om det nu. Jag ville bara förklara varför det inte kan bli tal om några "fancy prices" ...

Curt Hennig sa...

Alejandro: Jag tycker inte att man skall ställa in matchen. Skall man ställa in alla matcher i Sverige också så? Det finns ju folk som inte låter sina kvinnor gå på fotboll även i Sverige. Hörde på radion nu i morse att det var en som hade stängt in sin fru i lägenheten. Skall man ställa in allt bara för att det förekommer. Det kommer absolut inte bli till det bättre för att man inte spelar matchen. Snarare tvärtom.

Anonym sa...

a-b hade möjligtvis rätt i sak men det är attityden som gör honom till tönt.