måndag, januari 02, 2006

Ett klargörande

Vi diskuterade Hennigs årslista över en kopp kaffe, han och jag. Han undrade vad jag tyckte och jag tyckte att listan var bra men att den kanske var lite väl hård mot Holmén. Jag vill göra klart att denna blogg inte är ute efter att behandla enskilda spelare illa men vi har samtidigt en relativt låg toleransnivå, om man exempelvis jämför med Elfsborgs officiella matchrapportörer eller Borås Tidnings dito. Om vi ser en tydlig tendens i att en spelare drar på sig många onödiga tjötvarningar, slår bort var och varannan frispark, dräller med bollen, skiter i att jobba hem och överlag ger ett slarvigt intryck blir vi förbannade och skriver därefter. Vi tvingas inte hålla oss inom ramar som skulle begränsa det konstnärliga uttrycket. För konst är vad den här bloggen handlar om. På de där länksajterna som jag har skickat upp bloggens adress på skriver jag att vi sysslar med grävande journalistik men det där är ju givetvis satir i syfte att reta upp alla våra supporterbloggkollegor som försöker syssla med hobbyjournalistik. (Och ibland lyckas riktigt bra får jag väl tillägga.)

Holmén hade ett dåligt år och han verkar själv vara medveten om det, läs exempelvis denna artikel. Det ligger emellertid i mitt och alla Elfsborgares intresse att samtliga spelare når upp till sin potential och därför skriver jag personligen inte under Hennigs önskan att Holmén borde säljas. Jag hoppas tvärtom att han utvecklas och växer ut till en allsvensk spelare av hög klass som kan hjälpa Elfsborg nå högre höjder. Jag hoppas att han drar lärdom av det tuffa år som han nu har lagt bakom sig och förstår att det krävs hårt arbete för att hantera en motgång.

Inga kommentarer: