måndag, januari 30, 2006

Summering av silly season

Här är en första summering av silly season så här långt, komplett med de expertanalyser som jag vet att ni vill se.

Målvakter

In: -
Ut: Håkan Svensson
Trupp: Johan Wiland, Abbas Hassan
Lärling: Nicholas Sharro

Inte mycket att säga om här mer än att det borde finnas en bra konkurrenssituation mellan Abbas och Wiland. Wiland har tidigare haft en tendens att göra extremt enkla misstag som ibland har varit matchavgörande men jag tror att han skärper sig nu när han vet att Abbas vill och kan vara med och konkurrera på allvar.

Backlinjen
In: Andreas Augustsson
Ut: Jonas Lundén, Andreas Nilsson, Joakim Alexandersson
Trupp: Johan Sjöberg, Martin Andersson, Andreas Augustsson, Johan Karlsson, Jesper Arvidsson, Martin Strömberg
Lärlingar: Markus Falk-Olander, Anders Selander

Här kan man naturligtvis tycka att det ser jävligt tunt ut, med tanke på att backlinjen redan tidigare var den lagdel som var mest drabbad och känslig för skador, men om man tänker på att Lundén och Nilsson själva var skadade så gott som jämt tycker jag att det var helt rätt att skeppa dem. Däremot ifrågasätter jag släppet av Joakim Alexandersson, inte för att han är bra utan för att truppen är tunn. Ytterligare en back bör införskaffas, helst någon som kan konkurrera om en plats i startelvan. Andreas Augustsson har kommit till och han ses som en förstärkning, inte en utfyllnadsspelare, av dem som har sett honom. Jesper Arvidsson är en spännande spelare som jag tror får chansen i år om Johan Karlsson flyttas till högerflanken. Spelare för spelare är backbesättningen bättre i år men truppen är som sagt mycket känslig för skador just nu.

Halva laguppställningen
Johan Wiland
Martin Andersson - Johan Sjöberg - Andreas Augustsson - Johan Karlsson

Jag återkommer med analys av mittfält och anfall.

Inga kommentarer: