torsdag, augusti 10, 2006

Jag är besviken

Min matchrapport, eller vad man ska kalla den, från Iff-Iff-matchen har fått mycket kritik från egna led. Det påminner lite grann om när bloggen föddes och guliganerna bannade mig från deras forum på grund av det material som postades här, ja att de missförstod och inte riktigt hängde med på vad jag egentligen ville säga. Sedan dess har det blivit bättre men de senaste kommentarerna når bottennivåer tycker jag allt.

Jag är lite besviken faktiskt. Jag har alltid trott att det krävs en viss intellektuell nivå för att hålla på Elfsborg, när de i många år har huserat i de nedre regionerna av tabellen. Jag hoppas att mina läsare skärper upp sinnena lite i fortsättningen. Matchrapporten var enligt mig alltför uppenbart ironiskt skriven för att vara rolig och jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att någon guling skulle ta den på allvar. Jag brukar inte förklara mig för jag tycker att det ska finnas utrymme för egna tolkningar och spontant läsande mellan raderna men jag ska avslöja att inlägget var skrivet i syfte att reta upp Iff-iffarna, vars favoritlag blev förnedrat, utspelat och hemskickat med noll välförtjänta poäng. Det var den bästa Elfsborgs-match som jag har sett, av det bästa Elfsborgs-lag som jag har upplevt. Så är det.

Andra bloggar om: , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du misslyckade fullständigt i ditt försök att vara ironisk, rolig och reta upp MFF-are. Negativ, sarkastisk och en själsfrände till alla MFFare beskriver slutresultatet bättre. Tänker du vara ironisk och rolig, väv in ironi och humor i texten nästa gång så blir det bättre.

Röd Guling sa...

Men gubben, läser du öht vad jag skriver?

Anonym sa...

"Jag har alltid trott att det krävs en viss intellektuell nivå för att hålla på Elfsborg"

Mwahahahahahahahahaha!

Tack för dagens garv!

Anonym sa...

Jag får nog säga att även om du vanligen lyckas hålla bra balans på ironin så hängde inte ens jag med på den i referatet. Jag kan inte peka på vad som var fel, bara en känsla i maggropen. ;-) Dock låter jag inte ett dåligt inlägg hindra mig från att fortsätta komma hit och läsa, för annars är din blogg faktiskt rätt ok.

Anonym sa...

Den som inte såg ironin i nämnda inlägg ska nog gå till optikern och be att få vinkla om linserna.

Anonym sa...

Visar inte kritiken mot texten hur fördummat hela svenska folket börjar bli? Jag tycket att man ska läsa en text enligt följande:

1. Tyd texten, d.v.s. läs den.
2. Förstå den, d.v.s. ta till sig budskapet i den.
3. Tänk själv och sätt den i ett sammanhang.

Går man igenom alla 3 stegen så ser man att det var en rolig artikel om matchen skriven från ett oväntat perspektiv.

Så ni som klagar, fundera lite på 3:an och hur ofta ni praktiserar den själva.

Röd Guling sa...

Jag tackar senaste anonym för en utmärkt redogörelse. Jag skulle gärna vilja idiotförklara en större del av min läsarskara men risken är ju att de känner sig förolämpade och slutar läsa, samtidigt som man ger ett pompöst intryck.

Anonym sa...

Men om nu den ironiska texten var riktad till MFF:are, samtidigt som den kräver viss intelligens för att uppfattas som hånande... känner du i sådana fall verkligen att du uppnått ditt mål? Att hålla på ett lag som MFF tyder ju inte på nån högre intelligensnivå och följden blir ju snarare att MFF:are uppfattar texten som uppmuntrande. Är det så du vill ha det?

Röd Guling sa...

rupe: Jag har inga sådana mål.