torsdag, augusti 31, 2006

Nya Elfsborgs-bloggar

Jag har alldeles nyss lagt till ett par länkar, tagit bort några och fixat och donat.

Två nya Elfsborgs-bloggar har lagts till. Den ena är Vänsterdojjans blogg "Elfsborg gör aldrig mål på hörna" som jag av någon anledning inte har länkat till tidigare. Vänsterdojjan skriver ganska bra och har hållt igång bloggen hyfsat under en längre tid.

Den andra heter "Ziriz värld" och skrivs av en för mig okänd Elfsborgs-tjej som kallar sig Ziriz. Även hon uttrycker sig bra i skrift och har i likhet med Vänsterdojjan ännu inte attackerat mig och min blogg så mitt öga är gott till henne.

På tal om attacker så minns ni säkert mitt lilla krig med Bornes blogg "Elfsborgshjärta" som han lanserade "i syfte att öka kvaliteten på texter" eller vad det var och i samma veva skrev en massa felstavat skräp om mig. Nytillkomna läsare får en bra överblick här och här. Nu kan jag med glädje meddela att Borne har lagt ner bloggen. Anledningen, förutom att den hade så få läsare och var så dålig, är att han skrev ihop en fejkad historia om att han hade blivit nedslagen i samband med matchen mot ICA i måndags vilket ledde till missuppfattningar som han inte verkade ha räknat med. Tyvärr hann jag inte läsa inlägget så jag kan inte uttala mig om det.

Uppdatering:
Den gode ICA-supportern Kjellberg hann läsa inlägget och har kommenterat det hela här. Jag har ingen lust att kriga vidare, särskilt inte mot någonting som har kapitulerat, utan konstaterar bara än en gång att det var lika bra att bloggen försvann. Nu är ordningen återställd inom Elfsborgs-bloggosfären.

Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hela idén om att spela sin egen far/mor och dessutom hitta på en gråtmild storry om sig själv känns som kräkmedel. Låter mer sorgligt än idiotiskt i mina ögon!

Anonym sa...

Det ska man såklart inte. Men såna grejer är farliga, speciellt eftersom många blev oroliga, kanske rent av rädda. Det vill inte jag att känslan ska va runt di gule iaf. Antar att du tycker själv att idén va smaklös, eftersom du tog boort den...

Anonym sa...

Jävligt fult att göra så, det vet väl alla att Blåvitts fans inte gör sådant.

Däremot skulle man kunna förvänta sig det från en del av våra Gula råskinn.

Anonym sa...

Absolut. Guliganerna sprider skräck i fotbollseuropa. David Axelsson från BT håller i skrivande stund på med en artikel där han beskriver Guliganernas samröre med Hells Angels och Osynliga partiet. Detta enligt uppgift från en säker källa på BT-sporten..

Röd Guling sa...

Det var en annan röd guling som skrev inlägget kl 12.44 om ni inte förstod det.

Anonym sa...

Var det?

Anonym sa...

Vesst va de la de