onsdag, augusti 09, 2006

Skitmatch men tre poäng igen

Det är pinsamt att behöva be om ursäkt för poängen men efter den här matchen är det det enda raka att göra. Iff-iffs supporterskara borde definitivt sända en räkning på deras reseutlägg till Elfsborgs spelare för det här var ingenting annat än omoralisk stöld. Jag skäms men ska ändå försöka samla tankarna i punktform.

* Till skillnad från Elfsborg har Iff-iff i Hasse Borg en enastående sportchef. Nyförvärven Junior och Jonathan Johansson ångar på och den här gången var det brassens tur att bli tvåmålsskytt. Av Elfsborgs 24 mål denna säsong har endast fem gjorts av forwards. Det är för dåligt! Varför agerar inte Stefan Andréasson? Ska vi behöva åka ner i superettan innan någonting händer? Som tur är har Samuel Holmén siktet rätt inställt men vad fan trodde människan att han sysslade med när straffen skulle slås? Biljard? Fickpingis? Det var den sämsta straff som jag har sett sedan Håkan Mild sköt över mot Rumänien 94. Bedrövligt!

* Jag ska villigt erkänna att Johan Karlsson inte gjorde någon av sina bättre matcher men han kan ju för fan inte göra allt!!! Wiland höll knappt korpnivå vid 1-2, menar kritikerna att Johan Karlsson även ska vara ett alternativ som målvakt för att nå ett godkänt betyg? Karlsson slog ett antal mycket farliga inlägg och om Ilola inför denna match hade lärt sig att pricka målet någon gång skulle det blivit en assist idag för vår vänsterback. Och varför slog Augustsson en smörpass till en mff-are strax innan det första målet när han borde rensat? Jag är trött på allt tjafs om Kejsarn hit och dit. Om Augustsson är en kejsare så är Johan Karlsson fanimej Farao.

* Publiksiffran är under all kritik. Inte ens 13000 på en toppmatch när det var två veckor sedan senaste hemmamatchen. Vad gör Boråsarna på kvällarna egentligen? Skriv gärna och berätta för jag kan inte komma på något vettigare att göra än att gå på fotboll en tisdagkväll.

* Slutligen kan man ju undra hur Haglund resonerar med sina byten. Griffit in och Jari ut vid knapp ledning? Vad var tanken? Både Ilola och Matt Svensson är dessutom starka huvudspelare som kanske hade förhindrat paniken vid varje fast defensiv situation mot slutet av matchen. Jag är verkligen bekymrad över det faktum att tränarna nyligen fick förnyat kontrakt.

Nej, dessa tre poäng får tillskrivas Fru Fortuna och plastgräset. Det blir tufft på Malmö Stadion på söndag då Yxlar, sidledsdanielar, dubbel-an och gökar lär få ett helt annat utlopp för sin talang och kreativitet.

Andra bloggar om: , ,

17 kommentarer:

Fredric Kjellberg sa...

Jag förmodar att detta är ytterligare ett av dina ironiska inlägg...

Anonym sa...

Mycket bättre fotboll än igår lär IFE få svårt att visa upp på Arenan. Möjligtvis mot tuffare motstånd..

Anonym sa...

Tråkig krönika. Lite entusiasm tack, det är roligare.

Några av oss var på Ullevi och såg Carro.

Anonym sa...

vad är det här:S såg du matchen eller!? hoppas det är ironi, men johan karlsson var mindre bra iallafall.

Anonym sa...

Tyckte det såg ut som om Ilola ville bli utbytt. Och som sagt var... vad klagar du på?? Grym fotboll från IFE´s sida ju!!

Anonym sa...

tur att Fredric Kjellberg verkar ha huvudet på skaft.

Anonym sa...

Konfunderad. Antingen så är du en begåvad ironiker (Med tanke på alla kärleksförklaringar till Johan Karlsson), eller så har du världshistoriens sämsta fotbollsöga. Välj själv. Det är de enda två möjligheterna...

Röd Guling sa...

snask: I love you!

Anonym sa...

RG, nu får du ta dig i skinnet. allt du skrivit i detta inlägg är wicked. ta emot kritiken och kom igen starkt i nästa!

Anonym sa...

Jag var där men vi såg uppenbarligen inte samma match. Varför är då ständigt så fruktansvärt negativ i dina inlägg? Om de är ironiska har jag helt missuppfattat poängen.

Jag hoppas att en RIKTIG supporter snart kan komma med en blogg istället.

Anonym sa...

slutar läsa:

TUR ATT FREDRIC KJELLBERG VERKAR HA HUVUDET PÅ SKAFT.

Anonym sa...

Sagolikt! Fullständigt briljant post av Röd Guling. Jag håller med om varje ord. Dessutom kan man undra vilka fula ord Svensson använde i halvlek för att sänka killarnas självförtroende så till den milda grad att dom missade en straff.

Anonym sa...

Sarkasm är ute, hopplöst 90-tal.

Röd Guling sa...

Syftet med inlägget var att reta upp MFF-fans, själv tyckte jag att ironin var alldeles för uppenbar för att vara rolig. Som jag sa till någon som undrade via msn: Det var aldrig meningen att inlägget skulle vara roligt men kommentarerna är ju skoj. Återigen vill jag förresten påpeka att det är fritt fram att starta egna bloggar om det som skrivs här inte faller er i smaken.

Röd Guling sa...

För övrigt vill jag göra klart att jag på fullt allvar tycker att Johan Karlsson gjorde en godkänd insats. Mina hyllningar till honom kommer alltid direkt från hjärtat.

Anonym sa...

Det funkar inget vidare att blanda ironi med allvar i samma krönika. Det blir väldigt svårtolkat för läsarna. När du menar allvar tror folk att du är ironisk och när du är ironisk tror folk att du på allvar är en idiot... men okej, du kanske vill vara Sveriges svar på Andy Kaufman?

Röd Guling sa...

rupe: Det var en bra jämförelse med Andy faktiskt. Jag tycker lik förbannat att det är svagt att reagera så starkt på den här texten.