söndag, augusti 27, 2006

Vandalism

Jag har varit iväg och flängt hela helgen men nu äntligen finns det möjlighet att plita ner några rader angående de senaste Elfsborgs-relaterade händelserna.

Först vill jag emellertid skriva någonting om någonting som är riktigt dumt. Varenda lyktstolpe vid Döbelnsgatan ner mot stan är vandaliserad. Det är skattesmitarnas förening som har satt upp stora och påkostade färgtrycksplakat med budskapet "mindre slöseri ger lägre skatter och mer jobb", som om dessa samhällets parasiter skulle bry sig om hur stor arbetslösheten är i vårt land. Denna förkastliga förening anser alltså att vi ska sluta slösa med finanserna. Vore det inte bättre om de plöjde ner sitt överskott i skattemedel istället för att trycka upp sådan meningslös jävla skit? Då skulle de bidra till en starkare offentlig sektor med mer jobb som följd.

Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket dilemma, det är just medlemmar i skattesmitarnas förening som är de "rika boråsare" som försett elfsborg med pengar att värva spelare. Med andra ord pengarna har gått till elfsborgs värvarkassa istället för till statskassan.

Sedan är jag inte glad över att du använder uttrycket "Skattesmitarnas Förening" då det är ett uttryck jag myntade då de bildades. En gång på det måste ha varit sjuttio/åttiotal delade mina yngre syskon ut reklam i brevlådor. Propagandan från just detta anhang skulle enbart läggas till villor och radhus och till bostadsrätter. Med andra ord man riktade sig till de som undanhöll mest pengar från staten.

Kunde man kalla dessa flygblad för "Skattesmitarnas Förorening" ?

Röd Guling sa...

heteroICA: Ja, jag tog absolut inte credit för att ha myntat uttrycket, vilket du uppenbarligen gör. Annars har du väl rätt.

När det gäller Elfsborgs finansiärer så har jag tidigare lagt fram min ståndpunkt: Jag tänker inte sätta käppar i hjulet om ett antal rika troll bestämmer sig för att skänka pengar till Elfsborg. Under rådande omständigheter har de sin demokratiska frihet att göra vad de vill med sitt överskott och det är väl bättre att pengarna hamnar i Elfsborgs kassa än att de samlar damm, för som jag skriver skänker Elfsborg glädje åt många människor. Och även jag inser väl att de inte frivilligt tänker plöja ned överflödet i offentliga fonder.

Anonym sa...

Jag tar åt mig äran (om det nu vore någon ära) att vara en av de som myntat uttrycket.


Klart att ni skall ta emot pengarna, det skulle jag ha gjort. Se bara till att inte bi beroende av dem och krusa eller kryp inte.

Hade ni varit lite mer ödmjuka hade jag önskat er att vinna Allsvenskan någon gång.