tisdag, januari 06, 2009

Elfsborgs officiella går mot en ny säsong

Elfsborgs officiella hemsida publicerade igår ett par nyhetsartiklar. Att skribenterna, vilka de nu är, inte kan skriva har jag sedan länge slutat ta upp i denna blogg, men när inte ens informationen som sådan är korrekt måste jag naturligtvis reagera. Här är ett exempel från notis nummer 1.

"Det blir första chansen att se Martin Eriksson, Joel Johansson, Andreas Wikström, Joakim Wulff och alla de andra i truppen."

Först ett stavfel på Ericssons namn, sedan helt fel namn på nyförvärvet från Gefle. Enligt Gefles ej uppdaterade svenska fans-sida heter han i alla fall Anders Wikström, precis som jag skrev här, och jag litar faktiskt mer på dem än på Elfsborgs officiella hemsida. De här (Expressen, SR, BT, Aftonbladet, Eurosport) vittnar också om att ledningen i Elfsborg inte vet vad spelarna i den egna truppen heter. För det är ju så intrycket blir när Elfsborgs officiella hemsida uttalar sig. Bedrövligt!

Från notis nummer 2:

"Fredag 24 november tränar A-truppen sitt sista pass för att sedan göra en resa tillsammans under nästa vecka."

Varför lägger man upp en nyhet som innehåller så här gammal info på förstasidan? Jo, jag förstår att man har varit lata och återanvänt en gammal nyhet, lagt till lite ny info om träningsmatcher och glömt att stryka det inaktuella, istället för att skriva en helt ny notis, men varför görs ingen korrektur? Och om den görs, varför ger man i så fall ansvaret till en dyslektiker?

Om det här hade varit en isolerad händelse hade jag med rätta kunnat anses vara gnällig, men alla vet ju att sådana här missar är mer regel än undantag när det handlar om Elfsborgs officiella hemsida. Trots att det inför varje säsong utlovas krafttag blir det fan ingen förändring, mer än att samma gamla clowner då och då får nya titlar att lägga till sina visitkort möjligen. Man blir förbannad.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med! Byt hemsida och skaffa nya skribenter, Elfsborg!

Anonym sa...

Klicka på A-laget och sedan på ANDERS Wikströms namn så upptäcker man snart att ANDERS redan var med säsongen 07 och 08 och spelade 2 matcher respektive år...
Något jag missat? Dubbelreggad?:)