torsdag, januari 08, 2009

Finanskrisen tänjer principerna

Curt Hennig (nöjesprofilen) har tack vare många års hårt arbete och noggranna investeringar byggt upp en ansenlig förmögenhet. Som ni vet är marknadsekonomin emellertid nyckfull och nu har den rådande finanskrisen slagit hårt mot hans aktiesparande. Det har gått så långt att han för några dagar sedan bad mig om hjälp att få loss kapital till nya investeringar som förhoppningsvis kan få honom på fötterna igen.

Så vad kan då jag, en proletär som säljer min kropp för att få råd till mat och tak över huvudet, göra för min kamrat? Jo, jag har bestämt mig för att tänja på mina principer och inleda ett samarbete med McDonalds, den fantastiska hamburgerkedjan med god och nyttig mat till billiga priser. Glöm allt som jag har sagt om mjölkbarer och liknande - varje klick på en länk från mig genererar en hemlig summa pengar och jag garanterar att varje krona går direkt ner i Curt Hennigs fickor. Det kan man kalla solidaritet och därför är jag säker på att ni förlåter mig.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, satsa alla pengar på PEAB istället. Tjäna en förmögenhet på dem under mellandagarna.