söndag, februari 15, 2009

Intermezzo

Min helg har varit fullspäckad med jobb och jag har inte hunnit med någonting utöver det som måste göras. Curt Hennig (nöjesprofilen) har ringt fem gånger varje dag och undrat om vi ska fika, men jag har varit tvungen att tacka nej varje gång.

Jag hade inte ens möjlighet att följa BTs onlinerapport live i lördags, men i efterhand verkar det som att kvaliteten var betydligt högre den här gången, trots en del tekniska problem. Det handlar ju mycket om vem som står för rapporterna och jag har aldrig påstått att alla på BT suger. De ska kritiseras när de gör ett dåligt jobb, men jag delar gärna ut en smekning också. Tyvärr kan jag inte hitta länken just nu, men de länkar ju å andra sidan inte hit heller. (Förutom Sjölin i blogg häromdagen - bra.)

Imorgon har jag bokat ett möte med en gammal kollega från nöjesbranschen. För ett antal år sedan, innan jag började satsa hela min fritid på konstnärskapet, var jag nämligen verksam inom showbiz. Naturligtvis inte på samma nivå som Hennig, men ändå högre än de flesta. Vi får se vad det leder till, men det är ingenting som kommer att påverka innehållet i denna blogg. Därför var det här stycket egentligen helt onödigt.

På tal om showbiz: Jag blev först lite sur när Christer Björkman tog sig tid att uttala sig i BT-nöjet, men man måste ju säga att det var underhållande när han liknade Jonas Liberg vid en spelare från Norrby IF. Därför får han en vecka till innan han åker upp på svarta listan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Liverapport idag?