onsdag, januari 02, 2008

Silly season-tankar

Vi får se vad den här PRO-satsningen mynnar ut i, om det nu är fråga om en tendens. Förutom tillgång till obegränsade ekonomiska resurser finns det väl egentligen inga säkra recept för framgång. Det enda som man säkert kan säga är att det inte funkar att krydda ett ungt och talangfyllt lag med värvningar från division 2 och de allsvenska bänkarna för det har vi redan testat. Förvisso var det den modellen som ICA körde med 2007 men deras nyckelspelare höll i ärlighetens namn lite bättre klass än våra från åren 2001-2005.

När det gäller en eventuell värvning av Allbäck kan man dock vara tveksam till om behovet finns och om han är prisvärd. Det handlar om tajming och hur vår trupp ser ut. Allbäck skulle naturligtvis gå rakt in i startelvan men jag tycker samtidigt inte att någon av våra befintliga forwards är värda att fimpas. Pengarna bör sparas till någonting annat. Om vi hade haft en bra backlinje hade jag på samma sätt varit jävligt tveksam till Lucic men som läget är nu välkomnas han med öppna armar. Jag kan inte tänka mig en bättre mittback som är realistisk att värva.

Bortsett från Björck som inte verkar fylla någon funktion är jag nöjd med truppen nu. Jag ser faktiskt fram emot att sätta mig på en kall arena och bevittna någon av de första träningarna. En bra yttermittfältare vore visserligen välkommen men jag tror på att ge Bajrami förtroendet från början. Skulle han inte funka kan man satsa på att få in något under sommarfönstret.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Bruce Banner sa...

Teddy var nog den bästa tillgängliga backen för dem som har pengarna. Tyvärr är det ett jävla svaghetstecken att det är så. Sverige har näst intill helt slutat att producera bra backar.