onsdag, januari 30, 2008

Viktigast av allt

Även på Vigule har debatten om hemsidan rasat och det småborgerliga forumet var nära att berikas med följande alster:

Elfsborgs officiella är ett jävla skämt och de ansvariga är klåpare. Då menar jag alla, från dem som "bidrar" med material till dem som lägger ut arbetsuppgifterna på hjon. Det krävs radikala förändringar som inte innebär att de plockar in någon ny arbetslös, lönnfet polare som gör high five med spelarna och är villig att uppdatera ett par gånger i veckan.

Sedan ångrade jag mig. Det fanns ingen anledning att posta något där som lika gärna kunde publiceras här. Genom åren har jag författat tillräckligt många mästerverk där, oftast utan att få någonting annat än elaka och hemska påhopp tillbaka. I och för sig kan man säga samma sak om denna blogg, men här får i alla fall juvelerna samsas med pärlor. På vigule är det lätt att missa guldkornen bland allt bottenlöst slam.

Hur som helst: Debattinlägget var varken konkret eller konstruktivt. Varför ska jag vara konkret och konstruktiv? Hemsidans brister är redan väldokumenterade (skriv "officiella" i sökfönstret längst upp) - lösningen får de som bär ansvaret bidra med. Innan Göran Lohne slutade besvara mina mail existerade dock en liten tanke om att erbjuda mina tjänster, då jag skriver bättre än de flesta och är billigare i drift. Det var mest ett sätt att sträcka ut en hand till en nödställd, egentligen finner jag ingen tillfredställelse i att skriva den typ av texter som skulle passa på en officiell hemsida. Nu blev det aldrig tal om ett samarbete, Lohne surnade väl till över en sågning av hemsidan för mycket och det var kanske lika bra det.

Till Lohnes försvar får man ändå säga att han inte är ensam om att skita i mina mail, faktum är att hela Elfsborg numera verkar ha någon slags policy som går ut på att ignorera proletariatets önskemål och funderingar. Det är givetvis ett förkastligt förhållningssätt, men det påverkar inte min inriktning nämnvärt. Och vi måste ju alla vara överens om att denna blogg är betydligt viktigare än att IF Elfsborg har en hemsida som vi slipper skämmas för.

Eller hur?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska jag kittla ditt ego lite:

Du skriver för jävla bra.

Jag håller inte ens på Elfsborg, men jag tycker att din sida är den mest underhållande fotbollsrelaterade sidan jag har hittat. Och nej, jag är inte ironisk. Kul att du har fått upp farten rejält också och uppdaterar sidan flera gånger i veckan.

Anonym sa...

Apropå det, när kommer det rödgula samtalet med Bella? Eller skiter han också i dig nu?

Röd Guling sa...

Tack. Bella får vänta lite, men på lördag kan det komma en överraskning.

Anonym sa...

lönnfet polare som gör high five med spelarna

Underbar beskrivning av Tommy Larsson