söndag, juli 03, 2005

Anders Svenssons val av klubb ...

... måste väl ha varit enkelt? Innan allt blev klart gick det rykten om att ICA var med i matchen men själv var jag aldrig orolig. Det finns knappast något finare för en fotbollsspelare än att dra på sig den gulsvarta tröjan. Det är en sådan där sak som alla småknattar drömmer om när de börjar sparka boll.

När det finansiella upplägget avslöjades i media tyckte många att det rörde sig om ett vansinnigt belopp. Jag säger så här: Om ett antal rika troll i Borås känner för att punga ut miljontals kronor för att en duktig spelare ska skriva på för Elfsborg tänker jag aldrig ställa mig i vägen. Det är bättre att de spenderar slantarna på någonting som kan glädja många människor, än att det börjar växa mossa på deras kapital i väntan på att avkomman ska få ärva. Det är klart att jag hellre hade sett att de skänkte sitt överflöd till staten men tyvärr måste ju sådana aktioner påtvingas genom beskattning, det sker aldrig frivilligt.

För övrigt är Anders Svensson en levande legend som förtjänar miljonerna. Han gör många arbetare glada. Konstnärer är viktigare för samhället än direktörer och lönerna ska fördelas därefter.

Inga kommentarer: