tisdag, juli 05, 2005

För övrigt ...

... var stämningen stundtals fantastisk igår, på samtliga läktare. Förslaget om förinspelat publikljud kanske kan läggas på is tills vidare. När domaren (eller pajasen som Chippen skulle ha kallat honom) varnade Martin Andersson utbröt den värsta visselkonserten som någonsin har hörts i Borås och efter den händelsen slutade han att blåsa mot Elfsborg efter varje närkamp = bra.

Hur det stora Ålgårds-tifot såg ut kan jag inte uttala mig om då jag själv befann mig på den läktaren tillsammans med min far. Förhoppningsvis bidrog vårt viftande med gula pappersark till att Svenssönerna (och resten av gänget) kände sig välkomna in på planen. Däremot såg vi resultatet av tifogruppens satsning på den mindre Elfsborgsläktaren och det var mycket snyggt. Enkelt men effektivt med hundratals viftande flaggor runt ett antal stora fanor. GTS (guligan tifo support) håller idag allsvensk toppklass och jag är mycket imponerad av dessa unga människors engagemang, kreativitet och arbetsvilja.

Inga kommentarer: