fredag, juli 08, 2005

Etablissemangets diktatur (uppdaterad)

Jag har blivit bannad från Ålgårdsläktaren, mitt främsta forum för dialog med läsare av denna blogg. Jag har än så länge inte fått någon förklaring eller motivering till beslutet från Ålgårdsläktarens redaktion men en gissning är att inlägget här nedan angående den eventuella firman har känts obekväm i de gulsvarta kretsarna (som jag anser mig tillhöra för övrigt) och att de vill hindra mig från att sprida länken hit. Etablissemanget vinner dock aldrig över den revolutionära rörelsen. De kan inte tysta mig genom censur.

Heder åt Alltid Blåvitts redaktion som fortsätter att visa sig samarbetsvilliga. När jag startade den här bloggen hade jag inte en tanke på att den skulle uppskattas främst av ICA-fans medan många av mina gulsvarta kamrater helst vill få den stängd.

Uppdatering:
Kanske har jag dragit en förhastad slutsats. Så här skriver Jonas Lidén:

Hej!

Jag ska kolla upp det med svenska fans centralredaktion. Vad jag vet har ingen i Elfsborgs redaktion bannat dig. Möjligen att det kan vara från någon annan lagredaktion då alla forum "hänger ihop" om man säger så...

Men jag återkommer i ärendet.

MVH

Jonas Lidén
Ålgårdsläktaren


Det låter märkligt med tanke på att jag idag har kunnat skriva på ICA-planket, men jag hoppas på en snabb åtgärd. Det vore det enda rätta.

Uppdatering:
Ja, nu verkar det ha löst sig på Ålgårdsläktaren och det måste ha varit ett tillfälligt fel. Jag ber om ursäkt för mitt lite förhastade uttalande här ovan. Saken är emellertid så att jag under dagen har upptäckt att mitt nick på Guliganernas forum är bannat, och det är helt säkert. "Du har blivit avstängd (bannad) från det här forumet. Var god kontakta webmastern eller forumadministratören för mer information" står det när jag försöker logga in. En fruktansvärd skandal! Guliganernas webadministration visar prov på samma toleransnivå som CIA, SS och Gestapo. Jag uppmanar härmed samtliga som fortfarande har möjlighet att skriva på det odemokratiska forumet på guliganerna.se att protestera mot censuren av det fria ordet.

Inga kommentarer: