söndag, juli 03, 2005

Introduktion av matchrapporter

Jag tänker skriva matchrapporter i framtiden, och premiärposten skickas upp när jag har sett Kalmar-matchen. Jag skriver inte matchrapporter som alla andra utan påverkas mer av känslor i mitt skrivande. För att ni ska veta vad ni har att förvänta lägger jag in två rapporter från äldre matcher, ja de är dagboksinlägg egentligen men de funkar ju bra i blogg-sammanhang. Den första skrevs efter 3-0-förlusten borta mot Helsingborg, en match som jag bevittnade på O'learys sportbar i Borås, en match som framkallade suicidala känslor. Okej, här kommer den:

---

Varför, varför? Varför håller jag på det här sketgänget?!?

Kriss och jag gick när det blev 2-0 till Kommunal, sedan slank tydligen en boll till in innan matchen var slut.

Det är likadant varje år, man bygger upp förväntningar, man tror att de ska lira som de gjorde förr. Så länge vi stannade kvar såg jag inte Elfsborg slå mer än tre bollar i rad till rätt adress. Så här såg det ut:

Jaga, jaga, pass, tjongboll, jaga, jaga, pass, pass, tjongboll, jaga, jaga, pass, klantigt ingripande, mål i röven, jaga, jaga, pass, pass, tjongboll, jaga, jaga osv.

Vad hände med skönliret? Varför kan ingen slå en passning efter marken? Varför håller de inte bollen inom laget? Varför vårdar de inte bollen?

De får gärna förlora varje match om de lirar gött emellanåt men de spelar ju tråkigare än Kalmar, skapar inte en målchans men släpper gärna in runt tre mål i varje match. Usch!

---

Sådär ska det förhoppningsvis inte se ut alltför ofta i fortsättningen. Nästa rapport skrev jag efter Malmö-matchen som vanns med 3-1.

---

De lirar så vackert, det är konst! Elfsborg lattjade bort Malmö. Benson, Kriss och jag var där och såg det finaste Elfsborgsspelet sedan jag vet inte när. Fy fan vad bra de är just nu!

Hela dagen var bra. Det kändes som att något var på gång redan när jag steg upp. Jag städade på förmiddagen, gick sedan ut i det vackra vädret, lite flash på stan ihop med Kriss och Benson, sprang på en generad men ändå söt tjej, besök på Borås arena, Elfsborg spelade fin fotboll, vinst, tre poäng osv.

Dagar som denna är det inte svårt att älska livet.

I love you all!

---

Det är möjligt att rapporterna blir lite längre men de kan också bli kortare. Det handlar om inspiration och jag är förvånad över att jag lyckades plita ner såpass många rader efter Kommunal-matchen. Det får bli vad det blir helt enkelt men seriösa och objektiva analyser får ni leta efter någon annanstans.

Inga kommentarer: