söndag, juli 03, 2005

Träningsrapport

Nyss hemkommen från Elfsborgs träning. Pressuppbådet var stort och det ska bli intressant att se sporten på fyran och därefter gamla hederliga sportspegeln på SVT. Någon gång i framtiden ska jag skriva en hyllningstext till den statliga televisionen men det blir ett senare projekt.

Tyvärr hade spelarna redan börjat jogga ner och stretcha när vi kom dit. Min manager och gode vän Kriss Malibu går just nu på kryckor vilket sinkade oss. Jag träffade dock Lenny, en före detta arbetskamrat, som berättade att Anders såg mycket het ut under spelövningarna. Han briljerade stundtals med sådana där patenterade genialiska passningar som bara han kan slå.

Kedjans formering är fortfarande osäker då Svensson och Sjöhage turades om att spela bredvid Hasse som verkar vara given. I övrigt ser startelvan ut att bli den som presenteras här nedan, under rubriken "formering av laget". Jocke Alexandersson var inte ens med på träningen och det är möjligt att han fortfarande har problem med sina ljumskar.

Håkan Svensson stod fortfarande kvar och motade några skott från målvaktstränaren Gert Hansen medan utespelarna varvade ner. Jag tycker att Gert har en bra bössa, kraftfull men ändå avlossad med precision. Vid ett tillfälle träffade ett hårt och pressat skott en guligan som gick förbi målet, till den förhållandevis stora publikens nöje. Jag skulle inte vara främmande för att låta licensiera Gert som spelare. Han skulle kunna bytas in om Elfsborg får en straffspark i slutet av matchen, spelare med sådant tillslag på liggande boll växer inte på träd numera.

Inga kommentarer: