torsdag, mars 09, 2006

Mathias Svenssons verklighet

Den senaste intervjun med Mathias Svensson på fotbolldirekt.com innehåller en del underhållande citat. Som vanligt handlar det om att han ska visa alla som tyckte att han var dålig förra säsongen att de hade fel. (Resten av världen anser nog fortfarande att de som tyckte att han var dålig förra säsongen hade rätt.)

Det var inte rätt läge för mig att komma in i spel. Jag hade inte spelat en match från start på sex månader, sedan den 18 december, och jag kom direkt från semestern.

Det är förståeligt. Problemet är att du sa dig vara i god form när frågan ställdes på presskonferensen varför dina senare utläggningar i media mest ger ett bortförklarande intryck.

Jag fick rätt mycket skit från folk som inte kände till vilket läge man var i, men det är okej.

De som inte kände till din fysiska status tidigare märkte dock ganska snart vilken form du var i.

Men i år ska de få se. Det är bara ett år sedan jag var aktuell för landslaget. Så mycket kan inte ha hänt på den här tiden.

Ett år består av tolv månader, 52 veckor, 365 dagar eller vad du vill. Om drygt en vecka är det 15 månader sedan du spelade från start i Norwich, enligt ditt eget citat här ovan, och sedan dess har du absolut inte varit aktuell för något landslag.

Angående landslaget:

Om jag når upp i normal standard så borde jag vara med i diskussionen, men det är långt dit.

Jaha, det låter ju lovande. Hur långt är det kvar tills du når upp i "normal standard"? Jag kan för övrigt inte minnas att du någonsin har varit ett särskilt hett ämne för A-landslaget. Den långa vägen inleds nog med att försöka ta en plats i Elfsborgs startelva.

Avslutningsvis hoppas jag naturligtvis lika mycket som alla andra gulingar att Matt ska lyckas men den här typen av uttalanden blottar oss för skadeglädje och hånfulla kommentarer från andra lags supportrar om det i likhet med förra säsongen skulle gå dåligt. Det är inte bra. Det är som med pannbanden och pagefrillorna, man får inte lägga upp så enkla lägen. Haglund bör sätta munkavle på Mathias Svensson fram tills VM-uppehållet. Låt spelet tala!

3 kommentarer:

CV sa...

Såg i en kommentar i min blogg att du inte tror du kan komma på bloggträffen på i gbg på lördag. vad synd. det är ju inte så långt från borås till gbg.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

Underbart inlägg... SÅ SANT!!!

Anonym sa...

Röd Guling har fått någonting nerkört i halsen. Jag tror det är en rosa kuk! Men jag är inte riktigt säker! Och jag tänker fan inte kolla upp det! Det är bara ett rykte på stan! Tack och hej!