tisdag, april 25, 2006

Elfsborg mot VM

Stefan Andréasson vill i denna intervju med fotbolldirekt ha med hela Elfsborgs trupp till VM. Glädjande.

Om Anders Svensson:
Han har extremt höga förväntningar på sig, men har inte gjort någon besviken. Han har varit extremt bra. Han ska vara ordinarie i ett svenskt landslag, med den talang han har. Det är löjligt att han är ifrågasatt.

Jag håller med till fullo. Löjligt är ordet när Anna Pohjanen sitter i fotbollskväll och säger att Kim Källström är "bättre än Anders på allt". Det är så låg nivå så att man blir upprörd över SVTs bristande omdöme. Varför får inte jag åka till SVTs studio i egenskap av expert? Eller Stefan Andréasson? Kim Källström är kass och har i landslaget bevisat det gång på gång. Han är långsam, slår bort bollar, har ingen speluppfattningsförmåga, verkar vara en fjant etc. Anders Svensson är å andra sidan en karismatisk fältherre, en artist som bjuder på klacksparkar, målskytt, framspelare och dribbler i ett samt en bra människa. Anders Svensson har allt. Han är Sveriges svar på Zinedine Zidane.

Jag uppmanar alla Elfsborgare och andra fotbollskunniga att gå in på svt.se och rösta på Anders som det självklara valet före Kim Källström. Det behövs en revolution i det här landet om nuvarande resultat står sig.

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

josephzohn sa...

Håller med om det mesta du skriver.
"Lite bättre på allt"
Vad har Anna Pohjanen i en fotbollsstudio som expert på herrfotboll att göra ???
Vem är hon?
Vad är det för fel Wernersson, Ola eller vem f*n som helst.
Kim Källström.
Kass håller jag inte riktgt med om, men att han skulle bli den store fältherren .. nej det tror jag inte på.
Alla vi som gillar fotboll, önskar inget hellre att det lyckas för Kim, men jag tror inte att det gör det, det sista saknas på någe vis.
Tyvärr ser landslaget tunt ut i alla lagdelar och jag anser att Lagerbäck & co måste chansa lite och satsa på nytt.

Anonym sa...

Även om jag håller på Blåvitt håller jag med dig. Kim Kärnfalk... förlåt Källström har verkligen spelat uselt i landslaget. Anders är bättre, även om jag helst skulle se Wernbloom ;).

josephzohn sa...

Hittade ett gulsvart fynd från 1951 ...
Elfsborg
Men.
Då var väl inte ens Ove Grahn med eller???
Men ett fynd är det. (10:-)
Själv fick jag betala 20:- för
Öster/1964

Röd Guling sa...

Jag är inte så intresserad av gångna tiders Elfsborg och Rekordmagasinet verkar vara en träig publikation. Däremot växte jag upp med Buster. Synd att den är borta.