tisdag, april 11, 2006

Nu något roligare

Den här artikeln är något av det roligaste som jag har läst det här året. Föreningen "Överviktiga, men glada" och dess språkrör Peter Fredriksson är förbannade på Färjestads Per Ledin, som kallade Tommy Salo "tjockis" häromdagen. Fredriksson anser att Ledin ska stängas av för resten av SM-slutspelet.

Finns det verkligen en förening som heter "Överviktiga, men glada" eller är det en ren fabricering? Min första tanke var att det var något som jag själv skulle kunna koka ihop och föreningsnamnet ger heller inga träffar på google så jag är tämligen övertygad om att denne Peter Fredriksson är en skämtare, helt i min smak. Kanske en tvillingsjäl? Färjestads klubbdirektör Lars Glennert har tydligen inte samma humor då han slängde på luren i örat på Fredriksson. Det är vad Aftonbladets artikel handlar om.

Vi vill att Ledin stängs av för resten av slutspelet. Det som Ledin har sagt föder en massa problem. Tänk hur många barn som kommer att mobbas efter Ledins uttalande. (Peter Fredriksson, Överviktiga, men glada)

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: