tisdag, april 25, 2006

I'm a V.I.P

Imorgon kommer BK Arslet och Hasse Berggren på besök och för mig innebär det en annorlunda upplevelse. Min ständiga följeslagare, terapeut och livskamrat har nämligen fått tag i sponsorbiljetter så det blir att sätta sig bland högdjuren imorgon. Det blir nog trevligt förhoppningsvis. Hon har berättat att kaffe och bulle ingår och det är ju som det är överallt i samhället. De som har råd blir bjudna, de som har det sämre ställt får betala för sig. Jag kommer med nöje njuta av att gå in gratis på en Elfsborgs-match, dricka en kopp kaffe och äta en bulle utan att göra ett skit för att förtjäna det. Det gör däremot hon som jobbar heltid och ändå precis får det att gå runt. För ekonomins skull kanske vi borde flytta ihop hon och jag men det finns även nackdelar med att vara sambo så det får vänta. Hur som helst är hon den allra vackraste flickan som någonsin har beträtt denna planets mark och jag är mycket stolt över henne. Hon är lite som jag fast på många sätt tvärtom skulle man kunna säga. Lugnare i sin själ och mindre provokativ mot sin omgivning men fantastiskt kreativ och skapande. Jag skulle kunna ägna en hel blogg åt min kärlek till henne och någon gång kanske jag gör det men nu är det Elfsborg som gäller. Tre poäng mot Arslet vore välkommet.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert skrivet!

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,815526,00.html

blir du gladare nu?