torsdag, februari 23, 2006

Intermezzo

En del noterar kanske att jag på senaste tiden har börjat posta meningslösa och beiga nyhetsartiklar som man kan finna överallt på nätet. Anledningen är att jag har märkt att det leder till fler länkningar än vanligt. Media är en könlös och tråkig bransch. Torra och ointelligenta nyhetsutskick som vilken medioker skribent som helst kan skita ut på fem minuter får uppmärksamhet medan sann konst sällan premieras. Som konstnär med ett viktigt budskap måste jag därför spela ett spel och lura dem i fällan för att på så vis få hit besökare som kanske uppskattar det övriga materialet på denna sida. Det är en ständig balansgång men jag tror att jag är på rätt väg. Updated.se länkade exempelvis nyligen till Runes senaste insändare ("Rune Lundblad rasar mot Elfsborg") och det måste ju ha varit ett misstag men inte mindre underhållande för det ...

Inga kommentarer: