torsdag, februari 02, 2006

Guliganerna är fel ute (uppdaterad)

Jag har plockat bort den permanenta länken till Guliganernas officiella hemsida. Det är en principgrej och jag ska förklara varför. Efter minst ett halvårs hårt arbete lyckades de äntligen skicka upp en länkavdelning där denna bloggs adress lyser med sin frånvaro - löjligt!

Jag har länkat till guliganerna sedan dag ett och så gott som alltid varit sjysst mot dem som kollektiv. Jag har flera gånger uppmuntrat tifo-gruppens strålande arbete, försvarat dem när andra supportergrupper har kastat oförtjänt skit på dem och jag har applåderat Sjölins uttalanden i pressen.

Det enda undantaget från vår vänskapliga relation uppstod när en medlem ur guliganernas styrelse skickade ett par ogenomtänkta mail till mig i bloggens barndom, vilket ni kan läsa om i årssammanfattningen om ni orkar. Jag antar att det är där skon klämmer. Egentligen skiter jag i deras länk då denna blogg troligen har fler besökare per månad än vad de har ändå men håll med om att det är barnsligt av dem att låtsas som att den här sidan inte existerar. De är fel ute.

Uppdatering: Nu har de lagt till länken och allt är frid och fröjd igen. Därför lägger jag tillbaka min länk till Guliganerna.

Inga kommentarer: