lördag, februari 11, 2006

Stefan Ishizaki - en kanonvärvning

Nu vet jag inte hur "chefen" Röd Guling kommer reagera på att jag gör uttalanden om enskilda spelare. Men nöden har ingen lag, som det så fint heter.

Jag säger bara Stefan Ishizaki, vilken kille! I Ishizaki har Elfsborg nu en ytterbreddare av högsta klass med en otroligt fin teknik och perfekta inlägg/hörnor. Gång på gång ser man honom helt omarkerad på sin högerkant och de gånger han får bollen gör han sällan något dåligt av situationen. Många glömmer kanske av att Ishizaki är på gränsen till landslagsspelare och mycket skulle faktiskt förvåna mig om han inte blev uttagen till VM-truppen, om han fortsätter i samma spår som hittills vill säga. För mig är Ishizaki en kanonvärvning som varvar hårt arbete med drömmål, vilket får vilken Elfsborgssupporter som helst att rysa. I dagens träningsmatch mot Häcken (2-2) gjorde han återigen en bra match och bjöd de dryga tusentalet åskådare på ett otroligt snyggt mål från cirka 25 meter. Det andra Elfsborgsmålet gjordes av Daniel Alexandersson.

Nu ska man inte dra allt för höga växlar på två träningsmatcher i februari, men det bådar gott för Stefan Ishizaki - och för Elfsborg.

Inga kommentarer: