lördag, augusti 04, 2007

Dagordningen

Jag blev lite oväntat bortförd av rymdvarelser i början av juli och hade därför inte möjlighet att kontrollera uppdateringarna av bloggscriptet under ett par veckor. Sedan dess har vi brottats med en del tekniska problem, vilket omöjliggör de automatiska uppdateringar som Ingemar har arbetat med, och själv fungerar jag periodvis väldigt dåligt. Varje bokstav, varje ord och mening måste svettas ut. Jag trodde att det skulle gå bättre efter en drängfylla i förrförra veckan men inte ens droger verkar lösa blockeringarna. Skrivandet har i och för sig aldrig varit en dans på rosor för mig men det hemska är att även små vardagssysslor, som i normala fall inte kräver någon större tankeverksamhet, spårar ur. I förrgår köpte jag till exempel en ny antennsladd till TVn. Ja, det blev alltså tre inköp; en kabel som jag var tvungen att skarva till själv samt två kontakter, en i varje ände. När jag kom hem hade jag köpt två "hannar", vilket för den icke teknisk bevandrade innebär att båda kontakterna hade en "plupp", eller penis. För att leda signal från antennuttag till TV bör man ha en "hane" i ena änden och en "hona" i andra, där den senare kontakten har ett litet hål (slida) istället för penis.

I samhället kämpar till och med sådana machomän som Glenn Hysén och Fredrik Reinfeldt för sexuellt likaberättigande, men när man ska ha bild till TVn är heterosexualitet det enda gångbara.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: