onsdag, december 28, 2005

Bojkotta Dennis Grill (uppdaterad kommentar)

Det händer ibland att jag läser Lunchguiden. Det är ett reklamblad som går ut till de flesta arbetsplatser i Borås varje vecka. Jag läser denna reklamtidning av en enda anledning; jag går ofta ut och äter lunch och då är det bra att veta vad man skall äta innan. I förra veckan fångade en annons för gatuköket Dennis Grill mitt intresse.

Jag har ätit på Dennis Grill en enda gång. Det kommer jag aldrig att göra igen eftersom maten smakade skit. Dennis var heller ingen höjdare på att steka hamburgare, det tog en jävla tid och det var dyrt. Det har dock hänt vid tre separata tillfällen inom en tidsrymd av ca två år att jag eller någon bekant till mig på kvällskvisten velat köpa cigaretter av Dennis. På ett cigarettpaket står det på baksidan "högsta pris 38 kronor". Det är då vanligt att man ger Dennis två 20-lappar för att man inte har mynt på sig. Man vet att ett paket cigaretter inte kostar 40 kronor och väntar då på att Dennis skall ge tillbaka två kronor. Det är ju inte för att man är snål, men man vill inte dricksa Dennis. När man påpekar detta för Dennis så börjar han att morra och rycker cigarettpaketet ur handen och ger tillbaka pengarna. Detta har hänt vid samtliga tillfällen. En gång ville han till och med ha 45 kronor, men då tyckte vi att han kunde ta sina cigaretter och stoppa upp dem någonstans.

Dennis är alltså så jävla girig att han surar för två kronor. Han är villig att bryta mot lagen för två kronor per paket. (Vilket kan röra sig om högst 20 kronor per vecka.) Det hade varit helt okej om Dennis tog denna avgift och sedan skänkte den till Elfsborg, men det gör han inte. Han har heller inget i sitt äckliga gatukök som tyder på att han ens på något sätt stödjer Elfsborg. Därför uppmanar jag nu till bojkott av Dennis Grill. Om folk slutar handla där så går han till slut i konkurs och det hade inte varit en förlust. Ett alternativ till konkurs vore att staten tar över och driver gatuköket under annat namn, men eftersom det redan finns tillräckligt med gatukök så vore detta inte en så god idé.

Dennis statuspoäng:
Teknik: 0,3
Arbetskapacitet: 0,25
Karisma: -9,1
Speluppfattning: Dennis har ingen speluppfattning.
Rutin: 2,2
Livssyn: 0,02

Jag grundar Dennis rutin på hans jobb som gatuköksarbetare.

Slutligen vill jag tillägga att jag är emot att man skall ge sig på enskilda näringsidkare, men Dennis har gått över gränsen.

Röd Gulings kommentar:
Jag styrker Hennigs berättelse då precis samma sak har hänt mig. Gubben bryter mot lagen och förväntar sig att hans kunder ska bli medbrottslingar. När jag sökte efter en eventuell hemsida för Dennis Grill kom endast lunchguidens info upp men där kan man läsa att "restaurangens" adress är Kapplandsgatan som ligger på Hässleholmen. Sist jag kollade var Dennis Grill fortfarande ett litet kyffe på Allégatan mitt i stan. Det kanske finns två grill-dennisar?!? Det tål att undersökas vidare och jag återkommer med mer info.

Ny kommentar:
Jag har nu med egna ögon sett att Dennis har kvar sin lokal på Allégatan men enligt uppgiftslämnare har han utökat verksamheten. Om inte bojkotten får genomslagskraft kanske vi inom några år får se en kedja av cigarettockrande Dennis-grillar så se till att göra vad ni kan för att hindra den utvecklingen.

8 kommentarer:

Bruce Banner sa...

Jag skriver på. Ciggockrarna borde skjutas.

Sedan blir det även dagens ris till dom som bestämt att man inte får röka på arenan. Är det någon gång man behöver en cigg, så är det när det är uddamålsledning, fem minuter kvar och ett mittfält som sitter i knät på backlinjen.

Anonym sa...

Jag har noterat att Driftige Dennis öppnat en hamburgerbar. Tidigare så gjorde han tryck på tröjor i sin lilla lokal på Allegatan. Det var han heller inte bra på. Motivet försvann efter en tvättning...

Nu ska jag lämna in bilen på verkstad, fråga Dennis?

Anonym sa...

Dennis Grill är som bajs i röven.

Elloslinda sa...

Tur att jag aldrig har ätit där då, har inte ens hört talas om den grillen. Det säger väl en del om deras storhet? ;)

Curt Hennig sa...

Linda: Den ligger på Allégatan jämte uraffären, korsningen Allégatan och Lilla Brogatan. Han har öppet så att man kan äta där efter att krogen har stängt. Det är viktigt att hålla sig borta därifrån. Man vet inte vilka sjukdomar man kan få.

Anonym sa...

bruce: Det sista man behöver när det är uddamålsledning, fem minuter kvar och ett mittfält som sitter i knät på backlinjen, är en flane intill sig som utan hänsyn till omgivningen sprider vidrig och hälsovådlig cigarettrök.

I övrigt önskar jag Gott Nytt År! ;-)

Bruce Banner sa...

anonyme:
Det sista du behöver är inte en rökande flane bredvid. Det är en frustrerat röksugen flane bredvid dig....

gottnytt.

Anonym sa...

Att kunna röka är ingen rättighet. Man får skylla sig själv om man är slav för nikotindjävulen!

PS. Jag är själv rökare! DS.