fredag, december 02, 2005

Öppet brev till Robert Laul

Idag postade Laul följande i sin blogg:

Den här veckan har konkurrensen varit tuffare från supporterbloggar som "Bara Ben på Glenn Hysén" och "…gronvita sidan upp!". Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den utvecklingen men det känns i alla fall som man kan ta helg med gott samvete, vilket jag gör… nu.

Det där länkandet är naturligtvis en ren provokation som svar på mitt tidigare inlägg. Det hade dock funkat bättre om han i sitt inlägg hade tipslänkat till de två nya Elfsborgs-bloggarna som startade i veckan, det hade verkligen knäckt mig. Hur som helst känner jag mig tvungen att skriva ett öppet brev till Robert Laul.

Käre Robert.

Jag tror att ditt problem i grund och botten handlar om avundsjuka. Du vet att min blogg är mycket bättre än din och du vill därför motarbeta mig och min mission, eller åtminstone hindra mitt budskap från att spridas och nå nya läsare. Du måste bli mer ödmjuk, Robert! Skulle detta respektlösa bemötande fortsätta är jag dock redo att samla mina revolutionära krafter och förvandla denna blogg till ett rent kampforum mot din blogg. Underskatta inte den revolutionära rörelsen, jag tror exempelvis att inflytelserika personer som Zlatan Ibrahimovic och Olof Lundh skulle stödja en sådan aktion.

Jag ger dig emellertid en chans att undgå krig. Gör som din föredömlige kamrat Patrick Ekwall och låt dig intervjuas av En rödgul röra. Du känner till adressen dit du skickar din bön om förlåtelse.

Med vänlig hälsning,
Röd Guling

8 kommentarer:

Karolina Lassbo sa...

Jag kan erkänna att den här bloggen verkar bra mycket bättre än grönvita sidan! Det är min hatblogg, även om jag inte gillar bollsporter rent allmänt.

Keep up the good work!

Röd Guling sa...

karina: Det handlar inte om vem som är bäst. Vi gör olika grejer, vi konkurrerar inte om samma läsare. Allt handlar om att Laul hindrar mitt glädjens budskap från att spridas. Det borde ligga i allas intresse att denna länk sprids till så många läsare som möjligt.

Röd Guling sa...

Förlåt, karolina menar jag naturligtvis.

Bruce Banner sa...

Din strävan efter bekräftelse är rörande. Ett tips för mer uppmärksamhet är annars att skriva bättre och om intressantare ämnen.

Vill du nå fram till ickebönder får du ta upp ämnen som berör. Ingen jävel vet vem Johan Karlsson är. Inte en käft. Hur stark är då hans karisma?

Karolina:
Känner en singelkille i Uppsala från Falun intresserad?

Röd Guling sa...

bruce: Johan Karlssons karisma är för närvarande okänd. Han deltog inte i dagens träning så vitt jag kunde se.

Anonym sa...

Rättshaverist!

Anonym sa...

bättre en nogen sin hejja !!!!!1111

Anonym sa...

psykfall.