söndag, december 04, 2005

Idioti

Det finns många idiotiska saker här i världen. Som att USA kallas demokrati och som att Socialdemokraterna lurade sina väljare att rösta ja till EU.

Om vi tar ner resonemanget till lokal nivå.
Som att många Boråsare åker bil till arenan, trots miljöförstöringen, trots kostnaderna för bensin och slitage, trots bristen på motion, trots stadens erkänt dåliga infrastruktur med bilköer och irritation som följd samtidigt som samma högervridna snålgubbar gnäller över höjda biljett- och bensinpriser.

Om vi tar ner resonemanget till blogg-nivå.
Som att jag då och då får förfrågningar av typen "hej jag tyker din blog är bra får jag länka dit från min blog/hemsa????"

Det är väl klart som fan att ni får länka hit! Det är ju inte direkt som så att en normal människa tänker "nej, om han länkar till min blogg så kanske jag får fler besökare och det vill jag ju inte ha ..." Ni får skicka länken till CIA om ni vill och be dem lägga upp mig på deras most wanted-list. Ni får skicka länken till svenska Stalinsällskapet också för den delen, men det kanske inte skulle generera så många träffar i och för sig.

Nu var det visserligen inte sant att jag har fått några sådana förfrågningar men jag vet att det förekommer annorstädes i cyberspace. Och det är ju idiotiskt. Så om ni funderar på att länka hit behöver ni inte skicka sådana mail. Fattari?

Heja Elfsborg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske lägger jag in en länk till din blogg hos oss, för fotboll är kultur. Även om inte alla fotbollsbloggare förstått det.
RS
kulturbloggen.com