tisdag, december 27, 2005

Fotbollsbloggar

Många mailar och vill att jag ska länka till deras bloggar men jag vill inte skicka upp en massa permanenta länkar i högerspalten. Därför ska jag här i detta inlägg kommentera några bloggar som ni kan finna på www. Läsvärdet bedöms utifrån hur intressant bloggen är för någon som inte håller på det aktuella laget.

Bara ben på Glenn Hysén
Den tveklöst största supporterbloggen. Det är naturligtvis helt meningslöst att starta en blogg som behandlar ICA men ibland händer det att de svävar ut i lite mer intressanta ämnen och därför följer jag den regelbundet. Betyg: 8/10

Grogg
Även denna blogg kollar jag regelbundet och den är i min smak, trots att upphovsmännen håller på ICA. Rolig läsning som rekommenderas! Betyg: 9/10

Gnaget & jag
Ultratrist och meningslös blogg om AIK som uppenbarligen inte ens intresserar AIK-fans. Fjantigt namn också. Betyg: 0,23/10

...grönvita sidan upp!
Ambitiös och välbesökt Bajen-blogg som jag av någon anledning tyvärr aldrig har fastnat för riktigt. Det kan ha att göra med att Bajen och övriga Stockholmslag inte känns så heta här i väst. Betyg: 5,8/10

It's us against the world
Ännu en AIK-blogg som än så länge inte har postat någonting läsvärt. Betyg: 2,5/10

Bajenbloggen
Presenteras uppenbarligen av folk på Bajens kansli. Än så länge alltför tråkig och seriös men det kan finnas en potential i själva upplägget. Om de börjar kasta lite skit på varandra kan den mycket väl bli läsvärd så småningom. Betyg: 6/10

Kffsnack
Välskriven men lika tråkig som man kan förvänta sig av folk som håller på Kalmar. Det är säkert Nanne Bergstrand som ligger bakom bloggen. Betyg: 2/10

Svenska fans blogg - Italien, med Henrik Grehn
Jag har ingen aning om vem Henrik Grehn är men han sitter tydligen i Milano och skriver om italiensk fotboll. Fullständigt ointressant för mig som bara är intresserad av Elfsborg men sidan verkar vara välbesökt och glädjer säkert många. Betyg: 5,1/10

Cidden och bollen
En självutnämnd expert postar sakliga analyser om Kalmar FF. Zzzzz ... Betyg: 0,2/10

Nej, jag orkar inte mer, det blir alldeles för negativt. (Kan inte du ta över, Curt?) Man kan väl säga att jag inte besöker speciellt många bloggar och hade jag gillat bloggar skulle den här bloggen antagligen sett annorlunda ut eller inte funnits alls. Jag hittade dock en rolig nyligen som handlade om ett korpgäng men hur var adressen?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Rödguling//

När du säger ICA-blogg menar du ICA från Göteborg eller ICA från Stockholm? eller menar du som jag tror ICA från Halmstad?

Bruce Banner sa...

Betygen till Grogg är minst sagt blandade.
Först var vi tredje bäst i Bara bens lista. Sedan absolut sämst i någon annan och nu bäst. TACK!

Bruce Banner sa...

Beträffande den där korpbloggen, kan det ha varit den som utnämnde Grogg till sämst i Sverige. Kommer inte ihåg namnet på den, men den finns på bloggtoppen någonstans i periferin.

Röd Guling sa...

gurra: ICA är alltid blåvitt. DIF är Jyrgårn och Halmstad är Strandraggarna.

...grönvita sidan upp! sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
...grönvita sidan upp! sa...

bruce: FC Calavera heter den.

Röd Guling: Trist att du inte kan finna någon elakare dissning om vår blogg än att vi håller på fel lag. Vi får helt enkelt köra hårdare nästa år. Visa prov på en i fler avseenden divergerande livssyn, kanske.
Den begynnande känsla av depression som vi fick när vi läste inlägget gav oss dock uppslaget till den här återblicken. Tack för det.

För övrigt är "bloggbrigand" att betrakta som ett uppmuntrande tillrop och inget annat.