fredag, december 23, 2005

Är det inte dags att sälja Samuel?

Nu är fyra Elfsborgare uttagna till U21 landslaget. Det är Samuel Holmén, Jesper Arvidsson, Joakim Sjöhage och målvaktstalangen Abbas Hassan. Att de tre sistnämnda är med kan jag förstå, men inte att Holmén är med. De enda som tyckt att han gjort en bra säsong är de som ger ut knallar i Borås Tidning. Faktum är att Holmén inte alls har hållit måttet den här säsongen. Det finns heller ingen plats på mittfältet för honom i dagens Elfsborg. Han passar inte på kanten och i mitten finns det ju Anders Svensson. Den defensiva rollen på mitten passar heller inte Holmén och på den så finns det ju redan tre spelare som håller hög klass. Jag tänker självklart på Johan Karlsson (som man kan säga är utlånad till vänsterbacksplatsen), Jari Ilola och Magnus Samuelsson.

Min personliga åsikt angående den defensiva posten på mittfältet är att Jari Ilola skall ha den fram tills att Jesper Arvidsson är tillräckligt mogen för att gå in på vänsterbacken och Johan Karlsson kan gå tillbaka till mitten.

På kanterna finns det ju Andreas Klarström, Daniel Alexandersson, Daniel Mobaeck och nyförvärvet Stefan Ishizaki. Där finns heller ingen plats för Holmén. Jag tycker också att Samuel Holmén under föregående säsong visat tecken på en dålig attityd. Det gäller både på och utanför planen. Fem varningar för en spelare med hans spelstil är för mycket. Jag kan förstå att Stefan Schwartz kan få sju-åtta varningar under en säsong. Han har den hårda stilen som man säger. Samuel har mer fått det på tjöt och tjyvsmällar.

Nu är det visst så att Djurgården vill hosta upp 10 miljoner för honom. Mitt råd till Elfsborg är; sälj på stört och se till att få en bra procentsats på vidareförsäljning. Saken är den att det helt enkelt inte finns plats för Samuel Holmén i dagens Elfsborg. Det är i alla fall min perfekta teori.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart har jag en god livssyn och jag länkar mer än gärna till dig! God Jul till dig med!

Anonym sa...

DIF är inte intresserade av att "hosta" upp 10 miljoner för Holmén. Det borde väl du med dina goda kontakter vara välmedveten om???

Röd Guling sa...

anonymous: Ska de skita ut 10 miljoner då eller vad menar du?